loading...

دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

[h=1]پیکان، نوستالژیک ترین خودروی ایرانی[/h] اگر الان سال 1380 بود باید برای گرفتن گواهینامه به شهرک آزمایش می رفتید و آنجا با خودرویی روبه رو می شدید که همیشه سوار آن بوده ایم و

admin بازدید : 1613 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)
[h=1]پیکان، نوستالژیک ترین خودروی ایرانی[/h]



اگر الان سال 1380 بود باید برای گرفتن گواهینامه به شهرک آزمایش می رفتید و آنجا با خودرویی روبه رو می شدید که همیشه سوار آن بوده ایم و با آن به اینجا و آنجا می رفتیم ، خودرویی که ایران خودرو به ساخت آن می بالید و خودرویی که همه جورش را دیده ایم . در افتتاح کارخانه ایران خودرو ، کروکش را دیدم و بعدها وانت ، استیشن و از همه مهمتر صندوقدار آنرا دیده ایم . زمانی که آلایندگی و مصرف سوخت خودروها مهم شد ، انژکتورش کردند و بعد با آن خداحافظی کردیم ، به موزه فرستادیمش و سپس به دنبال احیا نمودن آن بوده اند .

این خودرو یار دیرینه ایرانی ها بوده ، در سختی ها همیشه همراهمان بوده ، بدون آنکه چیزی بگوید بارهایمان را با خود حمل می کرده ، نسخه جوانانش را اسپرت و 2 کاربراتوره ساختند تا جوان ها از آن لذت ببرند ، زمانی که نیاز قشر خاص جامعه بود ، اتوماتیک شد ، زمانی موتور پژو روی آن بستند و هزاران مسئله دیگر ، شاید دیگر نمونه این خودرو را نبینیم .

آری ، حدس شما درست است ، این خودرو همان پیکان است . پیکانی که حتی جرمی کلارکسون نیز به ابهت آن اشاره داشته و تمایل خویش جهت تست آنرا ابراز نموده است .

در ادامه به چند مدل از این خودروی به یاد ماندنی اشاره ای میکنیم و شما را در نهایت به دیدن تصاویر این خودرو دعوت می نماییم .

کارلوکس

تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بود . این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه ، داشبورد چوبی و سپرهای استیل کوتاه بود .

[IMG]
پیکان جوانان

استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود .
[IMG]
دولوکس فیس‌لیفت

از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد ، شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب ( به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل ) و نشانگرهای مقابل راننده ، تولید شد . این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود .
[IMG]
پیکان پژویی

در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان ، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد .
[IMG]
پیکان ۱۶۰۰

تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از جعبه‌دنده‌هایی از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل ، اکسل‌های تولید ایران ، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت .
[IMG] 
دانلود مجموعه آموزشی و نمونه سوالات  آزمون آئین نامه راهنمایی و رانندگی
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات تستی آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,سوالات فنی,دانلود رایگان سوالات فنی آیین نامه,سوالات فنی آیین نامه,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه, دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه,دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی,زمون آنلاین آیین نامه راهنمایی و رانندگی,نمونه سوالات آیین نامه رانندگی,نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , آزمون آنلاین آیین نامه , دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی , نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی 1401pdf , نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی , آزمون آیین نامه رانندگی , ازمون ایین نامه اصلی , کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود ویرایش جدید کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی1401 , نرم افزار تست زنی آیین نامه , دانلود رایگان نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات آیین نامه رانندگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 137
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 354
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 4,914
  • بازدید ماه : 9,142
  • بازدید سال : 147,900
  • بازدید کلی : 2,849,244
  • کدهای اختصاصی

    × بستن تبليغات